مقالات

دنیای بازی های مهارتی

شاید وقتی حرف از بازی‌های رومیزی زده می‌شود فکر کنید که تمامی این بازی‌ها به شکلی است که بازیکنان باید بنشینند و مثل مجسمه The Thinker چشم بدوزند به صفحه بازی، ژتون‌ها، کارت‌ها و مادمک‌ها. ولی بازی‌هایی هم هستند که در آن خبری از تفکر عمیق نیست و باید...

بیشتر بخوانید...

مردی که کاتان را ساخت

این مطلب به بررسی زندگی کلاوس توبر خالق بازی تاریخ‌ساز کاتان CATAN می‌پردازد. این بازی اولین بار در سال ۱۹۹۵ عرضه و با استقبال بسیاری در دنیا روبرو شد و در نهایت منجر به شکل‌گیری سبک بازی‌های آلمانی شد. این مقاله را آقای حسین سلیمان‌خانی از مقاله‌ای چاپ شده...

بیشتر بخوانید...

تطابق شروع بازی با تجربه‌ی مد نظر طراح

دهه ۸۰ میلادیقبل از شروع مطلب و لیست کردن برخی از مهم‌ترین رویدادها و شخصیت‌های این دهه باید بگویم که دهه‌ی هشتاد میلادی اگر برای شما صرفا تعدادی اسم باشد برای من تماما خاطره است! تمام کودکی من در تصاویری از پدید‌ه‌های این عصر گذشته و اگر بخواهم صحبت...

بیشتر بخوانید...

میزان تاثیر شروع بازی بر زمان بازی!

لحظه‌ی آغاز یک بازی می‌تواند بر روی زمان بازی تاثیر بگذارد.تصور کنید لوت به جای ۶ کارت با ۲ کارت در دست شروع می‌شد. در عین اینکه تصمیم‌گیری برای بازیکنان در شروع بازی احتمالا ساده‌تر می‌شود اما این مساله باعث طولانی‌تر شدن بازی خواهدشد. مثلا در یک بازی ۴...

بیشتر بخوانید...

بازی را از کجا شروع کنیم؟

یک بازی، حالا هرچه که می‌خواهد باشد، باید از یک جایی شروع شود! منظورم این است که بازی در یک وضعیتی (که طراح مشخص می‌کند) شروع می‌شود، وضعیتی که بسیار تاثیرگذار است و اگر خوب طراحی شود می‌تواند بازیکن را در تور لذت بردن بیندازد و اگر بد طراحی...

بیشتر بخوانید...